Fallen Empire - "Kenshi dla biedaków"

Zapowiedzi powstających PBFów

Postprzez Artix » 25 lip 2020, o 15:06

Cześć! Na wstępie powiem, że tytuł nie miał na celu nikogo obrazić, jest to cytat z mojego kumpla, który w ten właśnie sposób zareagował, gdy wyskoczyłem z pomysłem przerzucenia uniwersum Kenshi na grę paragrafową.
Obecnie mam trochę czasu, na studiach i w pracy dość dobrze mi się układa, od moich ostatnich prób PBFowania dojrzałem do pewnych kwestii, dowiedziałem się wielu rzeczy na różne tematy, podbiłem sobie skille pograłem w inne gierki. Zachciało mi się robić nowego PBFa, toteż postanowiłem skorzystać z uniwersum, które jest gotowe i popularne w niektórych kręgach. Bo nie można zarzucić grze normickości, jeżeli oparte jest na czymś, co jest normickie, ale szeroko szanowane. 8-) 8-) 8-)

Znając głosy dalszych lub bliższych kolegów "po fachu" w mojej głowie narodziła się idea na Fallen Empire. (PS Wszystkie treści poniżej należy traktować jako spoiler do gry "Kenshi", bo sporo lore zostało wykorzystane do stworzenia PBFa).

Obrazek


Wiele tysięcy lat temu na naszych ziemiach rządziło Pierwsze Imperium. Naród bogów, wszechmocnych istot, które dysponowały nieskończoną mocą. Brak ograniczeń skusił Pierwszych do stworzenia sobie podobnych jednostek, ale lepszych, mniej wadliwych. To stało się zalążkiem pierwszej bitwy między stwórcą a dziełem, zakończonej Chaosem.

Na zgliszczach dawnego świata powołano Drugie Imperium, które pragnęło uniknąć pychy i chciwości trawiącej poprzedników. Drudzy jednak nie byli w stanie utrzymać porządku na świecie wyniszczonym do cna, doprowadzając tym samym do kolejnej katastrofy i powrotu Chaosu.

Nadejście Trzeciego Imperium jest dużo trudniejszym zadaniem, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Podzielone gatunki bękartów Drugich pałają do siebie ogromną nienawiścią, walczą o każdy skrawek ziemi i o najmniejszą wartość czegokolwiek, co istniało. Wiele religii, kultów, przekonań i osobowości uważa się za potomków dawnych istot, dążą do zjednoczenia świata pod swoim sztandarem. Dla jednych liczy się wczoraj. Dla drugich - jutro.

Najważniejsze jest jednak przetrwanie dzisiaj...


Mad Max z samurajami
Akcja Fallen Empire toczy się w świecie łączącym dystopijną postapokalipsę ze wschodnioazjatycką kulturą. Samuraje, shinobi, ninja, łowcy niewolników, bandyci, ogromne frakcje i samotnicy - wszyscy ci żyją w relatywnej harmonii łączącej pokój z wojną. Gracz trafia w środek najważniejszych wydarzeń epoki "Tworzenia Trzeciego Imperium" i może dołożyć własną cegiełkę do jego budowy... albo ją wyłamać.

Rozbudowana mechanika
Na łamy PBFa postanowiłem przeszczepić kilka mechanik związanych bezpośrednio z Kenshi, jak i bardziej "autorskich": na postać gracza wpływ ma to, jakiej rasy jest, jak wygląda, ile ma rąk albo nóg, skąd pochodzi, z jakimi problemami psychicznymi się zmaga. Wszystko z kolei przekłada się na suche dane liczbowe, które są łączone z tym, w jaki sposób wypowiada się gracz i jak na to reaguje "ludzki" Mistrz Gry. Poza tym obok będzie funkcjonować osobny system punktacji, który pozwoli na dodatkowy rozwój swojej postaci, wprowadzanie modyfikacji do formalnie niemodyfikowalnych rzeczy i tak dalej. Pole do popisu jest ogromne.

Świat tysiąca frakcji
Fallen Empire to siedlisko wielu mniejszych lub większych grup (nie)ludzi, mających własne racje i przekonania odnośnie przyszłości świata. Do niektórych gracz może przystąpić, z innymi może jedynie wygrać albo przegrać. Może awansować na kolejne szczeble hierarchii dowództwa dzięki posłuszeństwu albo podstępowi. Może też uzbierać fundusze i towarzyszy na otwarcie własnego "gangu" i od początku decydować o tym, jaka teraźniejszość i przyszłość spotka ugrupowanie.

System towarzyszy
Oprócz zwykłej międzygraczowej współpracy, każdy z Bohaterów może mieć wielu towarzyszy: "NPC" o konkretnych umiejętnościach, wyglądzie, charakterze i wadach. Nadawanie im zadań i kierunków rozwoju będzie miało indywidualny i losowy wpływ na to, jak będą się w przyszłości zachowywać, albo czy w ogóle przeżyją. Mogą pomóc Ci pokonać największego bydlaka po tej stronie pustyni, albo wbić nóż w gardło, kiedy będziesz spać.

Nacisk na brutalność
Marzy mi się roleplay, który drastycznie będzie pokazywał podłość, jaką może wykazać się żywa istota wobec drugiej. W zależności od charakteru postaci, gracz będzie punktowany za odpowiednią brutalność i kontrastowość zachowań w swoich postach.

Planowany start: DRUGA POŁOWA SIERPNIA


---

Nie wiem w sumie, co mogę jeszcze dopisać. Sam jaram się, że znalazłem kolejny tytuł, który można eksploatować w taki sposób - jako grę Play By Forum. Jednocześnie każdy dzień pracy sprowadza na mnie myśli, że coś może nie wypalić, czegoś nie da się zrealizować, albo po prostu się posypie i nie będzie powrotu. Dlatego gra będzie powstawała powoli. Ale jak to powiedziano w jednym serialu: "slow is smooth, smooth is fast".

Z kwestii technicznych: forum na MyBB, hosting własny, PBF będzie suplementem fanowskiego portalu Kenshi (wszelkie nazwy własne PBFa są zaczerpnięte z mojego spolszczenia gry, więc będzie dodatkowa możliwość sprawdzenia czy wszystko brzmi ok), zrobiłem parę swoich skryptów, więc wszystko powinno śmigać, nawet gdybym "mistrzował" samodzielnie. Proszę o opinie, czekam na sugestie, liczę na wspóudział.

Pozdro, Artix
Fac fideli sis fidelis.
Avatar użytkownika
Artix
 
Posty: 35
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 17:14
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Meridion » 4 sie 2020, o 14:28

Wait, whaaat!

Odkryłem Kenshi jakiś miesiąc temu dopiero i muszę przyznać (nie wiem czy z dumą czy z wstydem), że nabiłem od tamtego czasu 274 godzin xD Powiem, że bardzo rzadko opuszczam swój grajdołek i zapuszczam się na inne PBFy, no ale w to bym pograł!


Granica PBF - gra w autorskim świecie high fantasy.
Grymuar - granicowe wiki, gdzie opisana została mechanika i świat.
Donosiciel - najświeższe wieści z świata granicy.
Avatar użytkownika
Meridion
 
Posty: 67
Dołączył(a): 14 lut 2013, o 19:47


Powrót do Zapowiedzi

cron