Everold PBF

Postprzez Meridion » 22 mar 2018, o 01:31

A muszę pochwalić, bo zmiana zdecydowanie na plus. Poprzednia wersja mało czytelna, zawsze powtarzam że fora powinny w pierwszej kolejności stawiać na czytelność, a dopiero w drugiej na grafikę i bajery :)


Granica PBf - gra w świecie high fantasy.
Grymuar - granicowe wiki, gdzie opisana została mechanika i świat.
Donosiciel - najświeższe wieści z świata granicy.
Avatar użytkownika
Meridion
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 lut 2013, o 20:47

Postprzez Amavith » 12 maja 2018, o 12:40

Obrazek

Zawsze przychodzi taki moment, kiedy pojawia się zapotrzebowanie na zmiany. Czasem większe, czasem mniejsze, ale jednak. W końcu dopadło i to nas – po lekko ponad dwóch miesiącach od ostatniej dużej aktualizacji. Śmiało jednak możemy powiedzieć, że warto było czekać, a sam update jest kilka razy bardziej... Hmm... Rozbudowany od ostatnich? Tak, tak to ujmijmy.

Na wstępie najważniejsza informacja – przechodzimy na prawie czysty storytelling. Niemal całej mechanice mówimy papa i machamy na pożegnanie. System walki wypadł przez okno, umiejętności zniknęły z Kart Postaci, a procentowy system sławy poszedł do piachu. Ostały się jedynie Punkty Wytrzymałości oraz Punkty Bólu/Ducha/Kontroli, które są wymagane do gry postacią manipulującą energią. Krótkie wyjaśnienie czemu pozbyliśmy się umiejętności i plotek: Te pierwsze są zwyczajnie zbędne i nielogiczne wobec rozgrywki. Wykreowany przez gracza charakter z pewnością przez całe życie nabył więcej zdolności, niż zaledwie te pięć, które do tej pory otrzymywało się na start. Obecnie wszystko to powinno wynikać z historii oraz pomysłowości samego użytkownika. Jeśli zaś chodzi o plotki – nic nie wnosiły i niepotrzebnie wydłużały Kartę Postaci.

Z całą pewnością zauważyliście też, że samo forum nagle znacznie się skróciło. Ma to oczywiście związek ze sprowadzeniem całej rozgrywki do jednego działu, co powinno ułatwić wyszukiwanie interesujących nas wątków. Przy okazji wyeliminowaliśmy konieczność tworzenia dziesiątek lokacji, w których pojawią się może trzy posty, a potem będą stać nietknięte – w końcu Narratorzy zwykle tworzą konkretne miejsca dopasowane pod ich aktualną wizję, rzadziej korzystają z gotowych lokacji. Jeśli już o działach mowa to lekkiej zmianie uległy też ich nazwy. Teraz są bardziej stylizowane.


Wszystkie stare tematy, z których nie dało się zrobić żadnego użytku zostały przeniesione do archiwum w Hydeparku. Niech spoczywają w pokoju.

Kolejnymi usprawnieniami na rzecz wygody użytkownika są dwa tematy: tzw. Temat zbiorczy oraz Opisy najważniejszych lokacji. Postanowiliśmy zebrać wszystkie potrzebne linki w jednym miejscu, podobnie jak i opisy największych miast, czy też bardziej rozpoznawalnych miejsc na całym świecie.

Gdyby tego było mało, to od teraz co jakiś czas Herold głosić będzie podsumowania wydarzeń z ostatnich kilkunastu/dziesięciu postów w rozgrywających się aktualnie przygodach. Niech świat żyje!

Ponadto zaktualizowaliśmy też system wzywania starych użytkowników. Nowa wersja sprowadziła byłą administratorkę – Eirlys. Przywitajcie ją głośnymi brawami! (Nie pytajcie jak wielka była ofiara złożona pradawnym bóstwom)

Wprowadzono także kolejne drobne poprawki do stylu oraz przywrócono kolorowe avatary.

Pozdrawiamy,
Administracja
Obrazek
Avatar użytkownika
Amavith
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 16:18

Postprzez Amavith » 11 cze 2018, o 18:14

Samozwańczy król Charles Vi Kinkengard, rzekomo zmarły przed wieloma laty brat poprzedniego króla, dotarł do Portu Awos, gdzie zaczął się fortyfikować i zbroić miejscowy lud. Legius Dominus – tak nazwano legion, który został uformowany z naprędce przeszkolonych oraz prowizorycznie uzbrojonych chłopów. Miał największą liczebność wśród pozostałych legionów, co rekompensowało braki w musztrze. Chłopi byli dumni, że mogą poprzeć króla, który jak to oni mówią – “wreszcie zrobi porządek”. Jednakże w oczach oficerów i generałów, chłopi z Legius Dominus byli po prostu mięsem armatnim, ścianą ludzi, która miała przyjąć uderzenie wrogich wojsk, podczas gdy wyszkolone legiony spadną na wroga atakując z jednej i drugiej flanki. Na razie jednak pozostaje im czekać pod Portem Awos, gdzie wznoszą się powoli prowizoryczne fortyfikacje. Charles nie oczekuje, że zostanie zaatakowany, liczy że Republikanie zaatakują Arystokratów, bądź w drugą stronę, biorąc pod uwagę że ma on rzekomo najmniejsze siły, to nim zainteresują się na samym końcu.


Wojny domowej w Waldgrossen ciąg dalszy! Pełny wpis o kolejnych losach kraju: tutaj.
Avatar użytkownika
Amavith
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 16:18

Postprzez Amavith » 22 cze 2018, o 18:05

W ostatnich dniach postanowiliśmy odświeżyć naszą mapę, dodać do niej sporo szczegółów i przebudować parę rzeczy. Efekt możecie zobaczyć poniżej.

Stara wersja
Obrazek


Nowa wersja
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Amavith
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 16:18

Postprzez Amavith » 4 sie 2018, o 13:35

Na forum pojawił się specjalny discordowy widget, dzięki któremu nie trzeba nawet pobierać – ani uruchamiać w przeglądarce – ów komunikatora. Teraz wystarczy po prostu kliknąć w ikonkę znajdującą się w lewym dolnym rogu strony, aby móc dołączyć do rozmowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Amavith
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 16:18

Postprzez Amavith » 25 wrz 2018, o 18:08

Nie było na całym kontynencie, ani na żadnej z wysp osoby, która spodziewałaby się, iż sprawy przybiorą obrót, jaki przybrały w ciągu kilku ostatnich dni lipca. Najpierw ustały otwarte ataki, a Pierwsi zwyczajnie zniknęli z traktów, by kolejnej nocy – jak twierdzą straże Auxilium – zwrócić się w stronę Czarnych Bagien, przesmyknąć się pośród mokradeł, a na końcu zanurzyć się w wodzie, by wynurzyć się na ogromnych statkach. Statkach, które wyglądały jakby miast drewna, do ich budowy użyto kości. [...]

Inwazja Pierwszych na ziemie Księstwa Jaksaru dobiegła końca.
Obrazek
Avatar użytkownika
Amavith
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 16:18

Postprzez Alcarin » 1 paź 2018, o 12:53

Na wstępie najważniejsza informacja – przechodzimy na prawie czysty storytelling.


Moja reakcja: https://youtu.be/IYKBXut7_cI

Od dawna nie grałem na żadnym forum, bo nie udało mi się trafić na takie które na dłużej przyciągnęło mnie mechaniką lub jej brakiem. Właściwie to tych z mechaniką mam już dość, dużo więcej przyjemności daje mi story telling.

Zacząłem więc wgryzać się w wasze forum starając się poznać klimat, zasady rządzące światem gry i te rządzące samą grą. Nie powiem, że mi się nie spodobało. Czytając kolejne tematy w mojej głowie pojawiały się kolejne pomysły kim chciałbym zostać tym razem, kogo stworzyć :D No, a przy okazji wymyśliłem postać, która mogłaby zostać zagrożeniem na równi z Pierwszymi jeśli tylko dobrze zrozumiałem zasady :twisted: W teorii dobry materiał do sesji, bo dla gracza zbyt op :roll:

No, ale żeby nie było za słodko, to mam też pewne uwagi... Choć opisy są proste i zrozumiałe, to uważam, że mogłyby zostać poprawione. Nie wiem jak to dokładnie ująć, ale brakuje im "czegoś" i wychodzą trochę... bezpłciowe? Teraz naprawdę ciężko mi to określić, ale czytając konkretne tematy czułem, że niektóre zdania były jakby na siłę wciskane do opisu. Takie miałem wrażenia :)

Poczytam jeszcze zanim zdecyduję się założyć konto, bo nie lubię działać pod wpływem... Pierwszego wow ;)

Edit: jest jakiś temat al'a karczma gdzie można popisać z innymi, wypić kufel słabego piwa i połamać kilka krzeseł na pijanych łbach? Tak w ramach odpoczynku od wydarzeń fabularnych :D
"Stand amongst the ashes of a trillion dead souls and ask the ghosts if honor matters. The silence is your answer"
Avatar użytkownika
Alcarin
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10 wrz 2014, o 20:35

Postprzez Amavith » 1 paź 2018, o 21:40

Hej, Alcarin!

Pozwól, że najpierw odpowiem na twojego edita: nie ma jako takiej karczmy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby gracze między sobą sami założyli własny wątek i w nim popisali. Miejsce akcji oczywiście jest w tym wypadku dowolne (w granicach rozsądku, rzecz jasna!), jednak rozegrana w ten sposób sesja nie wpłynie w żaden sposób na świat gry, na moce postaci i tak dalej.

No, ale żeby nie było za słodko, to mam też pewne uwagi... Choć opisy są proste i zrozumiałe, to uważam, że mogłyby zostać poprawione. Nie wiem jak to dokładnie ująć, ale brakuje im "czegoś" i wychodzą trochę... bezpłciowe?


Opisy są dość stare i w większości pisaliśmy je jak mieliśmy lat naście, co też wpływa na ich poziom. Od dawna zabieramy się za ich przebudowanie, jednak jesteśmy zbyt pochłonięci samą rozgrywką, żeby zabrać się za to na dobre. Ale dziękujemy za feedback, bo każde słowo się liczy!

Pozdrawiam oraz zachęcam do gry,
Vitav
Obrazek
Avatar użytkownika
Amavith
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 maja 2014, o 16:18

Poprzednia strona

Powrót do Fantasy

cron