Crystal Empire

Postprzez Bajarz » 16 mar 2020, o 02:14

Obrazek


To forum osadzone w alternatywnej, postapokaliptycznej przyszłości wykreowanej przez twórcę i inspirowana wieloma tytułami.

Świat, w jakim przyjdzie się zmierzyć Graczom przepełniony jest magią, która napędza wszystko dookoła. Dzięki niej istnieje życie. Bez niej nie byłoby niczego. Jednak jej istnienie, z powodu tak istotnej roli, była w wielu cywilizacjach zakazana albo owiana tajemnicą, bez jakiegokolwiek dostępu. Dopiero, po kataklizmie jaki został zesłany na cały kosmos, zrozumiano, że należy odnosić się z szacunkiem do tego, co jest dookoła. Nie oznacza to jednak, że zło przestało istniej, wręcz przeciwnie. Nadal, wielu jest takich, co liczą, iż magia pomoże im w ich niecnych planach.

Uniwersum przedstawione na forum jest długoletnim projektem, który swoje początki miał około piętnaście lat temu i zaczął się od stworzenia wizji Piekła i Nieba do historii komiksowej. Z biegiem czasu pomysł ewoluował, zmieniał się, pewne elementy zostały usunięte, jeszcze inne dodane czy też zmienione. Bardzo duży wpływ na rozwój obecnego stanu świata przyczynili się ludzie, których fascynuje fantastyka, jak również mitologie np. Starożytnego Egiptu, Grecji czy Nordycka, a nawet Słowiańska, religie świata, jak również różne kultury społeczeństwa, które na swój odmienny sposób są ciekawe i pozwalają poznać, czy zrozumieć inne kultury. Stąd też, w świecie w jakim przyjdzie Wam grać, spotkacie wiele nawiązań do wyżej wspomnianych rzeczy.


Obrazek


Na wstępnie, chciałabym wyjaśnić, co było powodem zastoju na forum.

Czasami jest tak, że pewne sytuacje, niekoniecznie od nas zależne dają się mocno we znaki. W tym przypadku chodziło o moje zdrowie i kilka, drobnych innych spraw związanych z życiem prywatnym. Na całe szczęście, jest już stabilnie, co mnie bardzo cieszy.

Druga sytuacja, która mocno odbiła się na mojej osobie był mobbing w pracy. Czemu piszę o tym otwarcie? Żeby nie bać się o tym rozmawiać. Ja wiem, niektórzy powiedzą, że to głupota i tym podobne, ale ja uważam, że nie. Chcę pokazać, że nie warto się tego bać czy wstydzić, nawet jeśli to mocno w nas uderza. Jesteśmy ludźmi, takimi samymi jak inni. Mamy uczucia i poczucie wartości, o które musimy dbać. Jeśli dzieje się źle, nie czekajcie bezczynnie, aż to wszystko sięgnie apogeum. Podniesienie się, po takich przeżyciach jest bardzo trudne i nikomu nie życzę przeżywania czegoś takiego.

Teraz już jest dobrze, mam pracę, o której marzyłam i jest połączona z moim hobby.
Z tych powodów, niestety musiałam odłożyć prowadzenie forum na drugi tor. Mimo, że czułam się źle, że zostawiam to wszystko, że nie miałam siły, aby zacząć pracować nad forum. Te sytuacje, wyprały mnie doszczętnie z każdej radości.

Jedne co mi pozostaje, to przeprosić Graczy już zarejestrowanych na forum oraz tych, którzy szukali tutaj swojego miejsca, a nie mogli, bo zabrakło w nim najważniejszej osoby - czyli mnie.

Nie mam żalu do Graczy, że odłożyli forum na bok. To zrozumiałe, że kiedy nie ma Head Admina wszystko jest takie puste i beznamiętne. Jedynie, co mnie uderzyło to podejście, niektórych osób. Mimo, informacji, że mogę mieć problem z czasem, dawali złudne nadzieje, że pomogą na forum, że zorganizują sobie czas, a okazało się, że koniec końców nie zrobili nic. To nie było przyjemne, bo człowiek, gdzieś tam w głowie ma zakodowane, że ma osoby, na których może polegać, a tu okazuje się zupełnie coś innego.
Moja rada jest taka, że jeśli faktyczne ktoś jest z Wami szczery, to szanujcie to oraz czas, jaki Wam daje.

Nie ukrywam zabrakło mi, najbardziej takiej inicjatywy, jakbym naprawdę jako Head Admin była potrzebna do wszystkiego. Chcąc zagrać sesję miedzy sobą, nie jestem Wam do tego potrzebna. Wystarczy chcieć móc, a wszystko stanie się łatwiejsze.

Tyle, w temacie mojej nieobecności.

Obrazek


Mechanika


Wątpliwości, jakie pojawią się podczas rozgrywki będzie można rozwiązać pytaniem, bądź pytaniami, na których odpowiedź znajduje się w poniższym zestawieniu. Mowa tutaj o przeszkodach na jakie trafiają Gracze zarówno w pojedynkę jak w grupie.
Chcąc wykonać próbę przezwyciężenia przeszkody należy zadać pytanie, które będzie jej dotyczyło. Dla przykładu, weźmy próbę otwarcia zamka od zamkniętych drzwi przy pomocą wytrychów.

Należy wtedy zadać pytanie:

Czy uda uda mi się otworzyć zamek wytrychem?

Chcąc dowiedzieć się, czy uda nam się pokonać przeszkodę musimy wykonać rzut 1k6, zakładając, że test trudności jest na poziomie łatwym, bez żadnych dodatkowych bonusów wynikających z aspektów postaci.
Po wykonaniu rzutu należy sprawdzić, z poniższą tabelą czy udało nam się sprostać zadaniu:
Wynik oraz rezultat z opisem

6 - Tak i... Udało się i uzyskałeś coś więcej.
4 - Tak Udało się.
2 - Tak, ale... Udało się, ale coś tracisz.
5 - Nie, ale... Nie udało się, ale coś zyskałeś.
3 - Nie Nie udało się.
1 - Nie i... Nie udało się i coś tracisz.


W zależności od wyniku, będą lub też nie poniesione konsekwencje.

Jeśli wynik wypadł 6, poza otwarciem zamka w drzwiach Gracz może otrzymać jakiś prezent. W przypadku, kiedy wyrzuciliśmy 4 nic się nie dzieje, zwyczajnie drzwi zostają otwarte, przy wyniku 2 owszem udało nam się, jednak straciliśmy jeden z wytrychów.
W przypadku, gdy wypadnie nam liczba 5 nie uda nam się otworzyć drzwi, ale postać może zyskać wiedzę, jak następnym razem spróbować otworzyć zamek. Przy 3 oczkach zwyczajne nam się nie udało, bez konsekwencji. Natomiast, gdy wyrzuciliśmy 1 nie dość, że akcja kończy się niepowodzeniem i dodatkowo, nasza postać może zranić się w palec.
Poziom trudności określany jest przez Mistrza Gry i to on definiuje iloma kośćmi będzie trzeba rzucić, aby spróbować pokonać przeszkodę. Oczywiście, przy każdym rzucie będą brane pod uwagę aspekty, a w niektórych przypadkach utrapienia, jeśli zaistnieje taka potrzeba.

Mechanika na Crystal Empire jest czymś w rodzaju dodatku do rozgrywki fabularnej.

Jej głównym zadaniem jest rozstrzyganie wyników akcji, w której pojawiają się przeszkody, którym trzeba stawić czoła.

Zaczerpnięta została z gry FU: The Freeform/Universal RPG i jest to fabularna gra akcji, pełna przygody oraz zabawy. Posiada jasne i proste zasady, które, głównie kierowane są do Mistrzów Gry prowadzących improwizowane przygody. W przypadku Graczy natomiast, mają za zadanie zniwelować zmęczenie wywoływane tym, że postacie nie są w stanie czegoś zrobić. System ten stawia na wyzwania i możliwości dające sposobność na ich przezwyciężenie.

Otwarty system, który można dopasować do każdego uniwersum wedle uznania. Prosty i łatwy, ale dający mnóstwo zabawy.
Więcej o mechanice:

http://crystalempire.forumpolish.com/t597-zasady-mechaniki#1381

W związku ze zmianami mechaniki, pojawił się nowe prostsze wzory Kart Postaci. Dzięki temu, zarówno Gracze jak i Prowadzący będą mieli zdecydowanie łatwiej niż dotychczas.
Nowy Wzór Karty Postaci: http://crystalempire.forumpolish.com/t595-wzor-karty-postaci

Dwie nowe rasy:


Phirpardydzi: https://crystalempire.forumpolish.com/t605-phirpardydzi

Naggarczycy: https://crystalempire.forumpolish.com/t610-naggarczycy
Avatar użytkownika
Bajarz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 10 lip 2016, o 01:51

Postprzez Bajarz » 16 mar 2020, o 02:38

Obrazek


Nowinki z forum: Postęp prac.


Aktualnie, na forum pracuję nad rozpisaniem cech rasowym. Zabieg ten ma pomóc Graczom kreować oraz prowadzić postać.

Rasy, które mają już gotowe cechy to: ludzie, elfy, krasnoludy, wampiry, lykanie, hajitci oraz naggarczycy.

I tak np. Krasnoludy będą miały możliwość wyszukiwania złóż za pomocą naturalnego radaru, a mianowicie, mogą poruszać swoimi cząsteczkami magii, aby wykryły te należące do złóż. Oczywiście będzie trzeba tą umiejętność doskonalić.
Oto kilka wybranych cech rasowych:

Ludzie:

Wszechstronność – to cecha, która pozwala ludziom pałać się praktycznie każdym zawodem. Wprawdzie, nauka takowych, może zająć nieco dłużej, to jednak po opanowaniu nie ma praktyczne żadnych tajemnic. Oczywiście, trzeba pamiętać, że niektórzy mają tak zwany naturalny dryg do niektórych czynności.

Szybka adaptacja- dzięki niej, ludzie są w stanie zdecydowanie szybciej dostosować się do sytuacji, w której się znaleźli. Radzą sobie lepiej w trudnych sytuacjach niż większość ras, co pozwala im przodować z pomysłami w trudnych sytuacjach, a czasami nawet w tych dość ekstremalnych, szybciej biorą się w garść. Chyba, że ktoś bardzo wrażliwy, wtedy to inna sprawa.

Elfy:

Mniejsza wytrzymałość- za sprawą delikatniejszej budowy ich ciała są mniej wytrzymalsze. Bardziej odczuwają ból, który przeciętny człowiek jest w stanie wytrzymać bez brania tabletki przeciwbólowej. Łatwo nabijają sobie siniaki przy mocniejszych uderzeniach. Mogą jednak, jak wszystko wyćwiczyć, ale idzie im to mniej sprawnie, acz niektórym w ogóle.

Wyższa inteligencja- elfy, z racji obcowania z magią przez wiele dekad rozwinęły zdecydowanie bardziej swoją inteligencję niż inne rasy. Potrafią bez problemowo rozwiązywać logiczne zagadki wymyślane przez ludzi, nie mają także problemu z wykryciem kłamstwa. Chyba, że ktoś potrafi być wyrafinowanie utalentowany w tej dziedzinie. Nie stanowi dla nich problemu wykrywanie pułapek, tajnych i ukrytych przejść. Przychodzi im to z wielką łatwością i co za tym idzie, uczą się zdecydowanie szybciej, co pozwala im na biegłość w wielu dziedzinach.

Krasnoludy:

Zwiększona siła- krasie mają zdecydowanie więcej siły niż przeciętny człowiek. Są w stanie udźwignąć nawet dwa razy większy ciężar niż ludzka istota. Nie mają najmniejszego problemu z przerzuceniem jedną ręką przez ramię, dorosłego elfa. Jeśli będą ćwiczyć swoją siłę, będą w stanie bez problemowo zniszczyć gołą pięścią mały głaz, czy podnieść chociażby krowę i utrzymać ją przez kilkanaście minut.


Wyczuwanie złóż- krasnolud posiadają coś w rodzaju radaru, który podpowiada im w jakim miejscu mogą znaleźć dane złoże minerałów czy kamieni szlachetnych. Działa to na takiej zasadzie, że rasa ta, ma zdolność wyczuwana pierwiastków magicznych jakie emanują z danego złoża i bez problemu je odnaleźć. Musi oczywiście przyłożyć dłoń do podłoża, aby pierwiastki magiczne w jego ciele zaczęły reagować na te w otoczeniu. Oczywiście wiedza teoretyczna i praktyczna jest również przydatna. Krasnolud musi udać się najpierw w dany teren, aby móc skorzystać ze swojego daru.

Wampiry:

Więź telepatyczna- wszystkie wampiry są ze sobą połączone więzią telepatyczną. Oznacz to tyle, że mogą bez przeszkód komunikować się ze sobą. Młode wampiry mają ograniczoną możliwość takowej porównując ją do wielkości średniego ludzkiego miasta. Im starsze ta odległość się zwiększa i może obejmować zasięg światowy. Stąd Kain, zawsze wszystko wie, co dzieje się z jego Dziećmi Nocy.

Wrażliwość na jedzenie- wampiry nie mogą spożywać żadnych pokarmów. Ich organizm jest martwy, więc nie trawi tego, co zostanie przez nie skonsumowane. Nawet, jeśli Dziecko Nocy pożywi się, za kilka godzin wydali to przez bolesne wymioty. To samo tyczy się wszelakich płynnych napojów, za wyjątkiem alkoholu. Ten, po spożyciu wchłaniany jest do krwioobiegu wampira, a następnie rozpuszczany przez cząsteczki we krwi. Wampir, nie może się w taki sposób upić czy uzależnić.

Lykanie:

Zmiana formy- rasa ta posiadła zdolność zmiany swojej formy. Może tego dokonać na dwa sposoby. Świadomie oraz pod wpływem emocji. Tą drugą zdolność można opanować, ale potrzeba wiele lat ćwiczeń i tylko bardzo wiekowe osobniki są w stanie zmieniać się kontrolowanie i panować nad emocjami, acz też nie do końca. Pierwszą formą jest przeobrażenie się w wilka. Zdobywają wtedy, możliwość komunikacji z innymi zwierzętami, ale tracą na tej z innymi humanoidami. Stają po prostu wilkiem, a jedyne co ich wyróżnia od takiego zwykłego zwierza, to zwiększona siła dzięki lykańskiej krwi. Drugą formą jest forma crinos, czyli przeobrażenie w chodzącego na dwóch łapach wilkopodobnego humanoida. Przypominają wtedy potwora z najgorszych koszmarów. Całe ich ciało pokrywa się futrem, twarz zmienia się na zwierzęcą, a szczęka zostaje ozdobiona ostrymi zębami. Paznokcie zamieniają się w pazury, dłonie oraz stopy w łapy. Posiadają także ogon, który nie jako pozwala w pewien sposób utrzymywać równowagę.


Życie w stadzie – podobnie jak wilki, lykanie żyją w stadach. Każde z nich składa się z różnej ilości osobników, od czterech do nawet dwudziestu. Watahą dowodzą osobnicy alfa. Może to być samiec lub samica, albo para. Mówi się na nich zamiennie basior oraz wadera. I o tyle, co u wilków tylko dominujący osobnicy mogą się rozmnażać, tak w przypadku lykan nie ma z tym problemu. Niżej w hierarchii, jak najbardziej mogą się łączyć w pary, ale ich związek musi zostać zaakceptowany przez alfy. Oznacza to, że lykanin oraz ukochany lub ukochana, będą poddani próbie lojalności. Każdy w watasze ma swoje miejsce, dlatego możemy wyróżnić m.in. speców oraz polowań, zdobywania informacji, eliminacji zagrożenia. Nowi członkowie stada są zawsze na najniższym szczeblu. Lykanie bardzo cenią sobie szacunek, dlatego jest on ściśle przestrzegany, a za jego łamanie stosują dość surowe metody wychowania. Nawet, jeśli natrafi się na samotnego wilka, będzie on szukać swojego miejsca pośród innych. Stąd, gdy się przywiążą do kogoś będą go traktować jak członka watahy i chronić na każdy możliwy sposób. Czasami bywają nadopiekuńcze wobec słabszych osobników.

Khajitci:

Wrażliwość na miedź- khajitci są bardzo wrażliwi na miedź oraz mieszanki,w których ona występuje. Pierwiastki zawarte w metalu wywołują reakcje alergiczne, a zranienie jest bardzo nieprzyjemne i goi się nawet do tygodnia do nawet dwóch w zależności od jej wielkości. Małe ilości mogą wywołać podrażnienie, a czasami pieczenie. Z tego też powodu unikają wszystkiego, włącznie z biżuterią, jeśli coś zawiera miedź.

Długowieczność- i im przypadła w udziale długowieczność. Dzięki mocy Bogini Bastet, starzeją się dużo wolniej niż inne rasy. Objawy wiekowości pojawiają się mniej więcej po tysięcznych urodzinach, u niektórych osobników, nawet znacznie później. Ich ciało starzeje się dużo wolniej. W okresie, koło trzydziestego roku życia, proces ten wręcz zatrzymuje się. Mogą przeżyć, nawet to czterech tysięcy lat, jeśli będą o siebie należycie dbać i nie stracą życia z różnych powodów. Najdłużej żyjącym khajitem jest Khaji, posiadający najwięcej czystej i niepodzielonej boskiej mocy od Bastet. I to on, jest w stanie ofiarować część swojego życia innemu przedstawicielowi rasy.

Naggarczycy:

Wrażliwość- rasa ta jest bardzo wrażliwa i uczuciowa. Łatwo można nimi manipulować, korzystając z ich uczuć. Oczywiście, trzeba wiedzieć, jak ich podejść, w przeciwnym razie manipulacja emocjami się nie powiedzie. Często, z powodu wrażliwości, stają się ofiarami lub przechodzą na stronę zła, uważając, że ich decyzja może im pomóc, a inni nie będą tak cierpieć, jeśli oni będą odczuwać ból.

Więź magiczna- z racji bycia potomkami smoków oraz posiadaniu krwi Wenchanga Wanga, magia nie ma przed nimi żadnych tajemnic. To mistrzowie w posługiwaniu się magią. Uczą się bardzo szybko, gdyż ich pierwiastki magiczne instynktownie reagują na inne pierwiastki, tworząc tym samym łańcuchy pozwalające na czytanie ich. Jako jedyna rasa jest w stanie przejść, po długim kilku dekadowym treningu barierę ograniczeń magicznych. Tylko najstarsi osobnicy są w stanie pojmować wszystkie rodzaje magii. Jedynym wyjątkiem, który stanowi tajemnicę dla tej rasy to magia czasu. Chyba, że osobnik urodzi się z czterema znamionami, jest w stanie się nią posługiwać, ale wtedy trafia pod opiekę Etera i tajemnice zostają z nim na zawsze.

Aktualnie, podgląd cech rasowych nie jest dostępny na forum. Zamierzam dodać je dopiero po ich ukończeniu.

Na razie to tyle! Odmeldowuję się!
Avatar użytkownika
Bajarz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 10 lip 2016, o 01:51

Postprzez Bajarz » 3 kwi 2020, o 01:42

Obrazek


Nowinki z forum: Postęp prac.


Na forum trwają prace porządkowe. Można śmiało powiedzieć, że wjechał buldożer na plac budowy.

Forum otrzymało Wikipedię na Fandomie. Wszystkie opisy dotyczące uniwersum zostaną przeniesione właśnie tam. Pozwoli to na skupienie się na tematach najważniejszych dla Gracza do tworzenia postaci oraz rozgrywki. To samo tyczy się z rozbudowanymi opisami ras, które zostaną przeniesione na Wikipedię, a zastąpione krótszymi.

Niektóre z ras, jak chociażby elfy, otrzymały rozwinięcie, którego wcześniej brakowało. Rozpisano od jakiego bóstwa pochodzą oraz rozpiska najważniejszych informacji dotyczących ich historii: Elfy zostały stworzone przez Selene, doznały dwóch wielkich wojen.
Nadal, cechy rasowe są w trakcie tworzenia. Chciałabym, aby każda z ras, posiadała unikatowe wyjątkowe cechy. Nie koniecznie potrzebne do rozgrywki, ale jako znak rozpoznawczy, który można, ale nie trzeba wykorzystać podczas prowadzenia postaci. Pojawią się także, krótkie informacje dotyczące odgrywania postaci, na co, należy zwrócić uwagę. Nie trzeba jednak będzie, stricte trzymać się wskazówek. Ważne, aby pamiętać o podstawowych zasadach rozgrywania postaci.

Zostały wycofane, prowadzone wczesniej rasy: Phirphardydzi oraz Naggarczycy. Pierwsza, okazała się nie pasować do całego uniwersum, zaś druga nie jest aktualnie grywalna.
Niemniej, potomkowie smoków, jako część fabuły pojawiają się. Jednak, w późniejszym terminie.
Niektóre tematy zostały złączone w jedno, tak aby ograniczyć ilość nieptorzebnych postów, jeśli dotyczą zbliżonej tematyki.
W planach mamy zmianę lub edycję aktualnej szaty graficznej na bardziej prostą, ale trzymającą klimat fantasy.

To na razie tyle!
Avatar użytkownika
Bajarz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 10 lip 2016, o 01:51


Powrót do Fantasy

cron